Sv translation | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FAQ Eines der beschriebenen Features steht mir nicht zur Verfügung, woran kann das liegen?→ Neue oder geänderte Features stehen teils erst nach einer Ab- und erneuten Anmeldung in Microsoft Teams zur Verfügung. Wie führe ich in Teams ein Meeting durch? → DCCS hat eine sehr gute Quelle für Tipps zum Ablauf und zur Einrichtung eines Meetings in Microsoft Teams zur Verfügung gestellt, welches unter folgender Adresse zur Verfügung steht: https://www.dccs.at/de/teams-meeting-tipps Was mache ich, wenn ich bereits mein privates Microsoft-Konto mit meiner generischen E-Mail-Adresse verknüpft habe? → Wählen Sie im Zuge des Anmeldevorganges "Geschäftskonto" aus Wie kann ich in MS Teams Telefongespräche führen? → Es wurde gewünscht, dass auch Telefongespräche in MS Teams empfangen und geführt werden können. Da hierfür im Normalfall eine zusätzliche Lizenz von Microsoft notwendig ist, wird aktuell eine Bedarfserhebung für diese Funktion durchgeführt, welche Sie hier finden: https://service.it.tuwien.ac.at/wish/home/idea/87/microsoft-teams-besprechung-einwahlnummern/cok Als Workaround wird zwischenzeitlich empfohlen, Audiogeräte wie bsp. die Spinnen der Jabra-Serie direkt an einen Laptop o.Ä. anzuhängen und dies dann für den Input in Teams zu benutzen. Ebenfalls ist es für Einzelunterhaltungen möglich, die Cisco Jabber App in Teams zu integrieren, worüber dann in Teams-Chats auch Festnetznummern angewählt werden können. Eine Integration der Cisco Jabber App in Meetings wird aktuell noch geprüft.Wie kann ich während eines Meetings die Hand heben? → Durch das letzte Update wurde die Funktion eingeführt, während eines Meetings aufzuzeigen - nutzen Sie dazu das Hand-Symbol in der Anrufleiste. Wie kann ich meine Kamera aktivieren/deaktivieren? → Eine Anleitung zur Verwendung von Videos in Microsoft Teams finden Sie unter folgendem Link: https://support.office.com/de-de/article/verwenden-von-video-in-microsoft-teams-3647fc29-7b92-4c26-8c2d-8a596904cdae?ui=de-DE&rs=de-AT&ad=AT Welche Tastenkombinationen stehen in Teams zur Verfügung? → Eine Übersicht über alle verfügbaren Tastenkombinationen steht unter folgendem Link zur Verfügung: https://support.office.com/de-de/article/tastenkombinationen-f%C3%BCr-microsoft-teams-2e8e2a70-e8d8-4a19-949b-4c36dd5292d2 Besonders zu erwähnen ist hierbei unter anderem die Kombination STRG+UMSCHALT+X, mithilfe derer das Eingabefenster bedeutend vergrößert werden kann. Wie steige ich von Skype for Business auf Teams um? →https://docs.microsoft.com/de-de/MicrosoftTeams/upgrade-start-here Wie kann ich Benachrichtigungen für neue Nachrichten in meinen Teams und Kanälen erhalten? → Standardmäßig sind die Benachrichtigungen deaktiviert, können aber über die drei Punkte rechts oben via "Kanalbenachrichtungen" individuell angepasst werden. Gibt es eine Einfache Anleitung von Microsoft zum Einstieg in Teams? → Die offizielle Schnellstart-Anleitung finden Sie unter: https://download.microsoft.com/download/3/9/1/3911554F-9E8A-4A31-A1C2-13F82D10FA5B/Teams%20QS.pdf Ich verfüge über mehrere Teams-Accounts, da ich über Gastzugänge oder mehrere Hauptkonten verfüge - wie kann ich den Account wechseln? → Ein Wechsel über den Browser ist zur Zeit nicht möglich, hier ist es erforderlich sich aus- und wieder einzuloggen. In der Mobile-App ist es erforderlich, links oben auf die drei Striche zu klicken und unter "Einstellungen" → "Mein Account" den Account hinzuzufügen. Zukünftig kann dann über die drei Striche ganz unten bei "Meine Organisationen" auf den anderen Account umgeschaltet werden. In der Teams-App erfolgt das umschalten über den Dropdown-Pfeil rechts oben neben dem Benutzerbild, wobei hierfür ein Neustart der App notwendig sein kann. Wie kann ich in Browser oder Desktop-App Nachrichten direkt beantworten oder weiterleiten? → Diese Funktion steht leider zur Zeit nur in der Mobile-App zur Verfügung. Die Umsetzung in den anderen Teams-Varianten wird aktuell von Microsoft geprüft. Ein Workaround für das Beantworten von Nachrichten ist die Tastenkombination SHIFT + > mithilfe derer ein Zitat eingefügt werden kann. Wie kann ich Microsoft Forms benutzen um Formulare und Umfragen zu erstellen? Wie erstelle ich eine anonyme Umfrage? → Forms stellt eine hervorragende und schnelle Möglichkeit dar, in einem Team eine Umfrage durchzuführen - dies ist selbstverständlich auch anonymisiert möglich. Um Forms in Ihrem Team zu benutzen klicken Sie oben bei den Registerkarten auf das "+"-Symbol und geben Sie "Forms" ein. Forms steht Ihnen von diesem Zeitpunkt an in ihrem Team zur Nutzung zur Verfügung und kann auch in Echtzeit während eines Meetings benutzt werden. Eine Anleitung zur Erstellung einer Umfrage (und auch wie diese anonymisiert durchgeführt wird) steht Ihnen zur Verfügung unter: https://support.microsoft.com/de-de/office/hinzuf%C3%BCgen-einer-umfrage-zu-ihrem-kanal-oder-ihrem-chat-in-teams-a3f9112c-01e1-4ee4-bd88-25e4e243b80b Wie ändere ich mein Kurzzeichen? → Kurzzeichen selbst können nicht beeinflusst werden. Das Kurzzeichen wird automatisch aus Tiss übernommen. Wie kann ich mein Benutzerbild ändern? → Klicken Sie auf Ihr aktuelles Benutzerbild und wählen Sie die Funktion "Bild hochladen" um Ihr Benutzerbild zu aktualisieren. Welche Browser werden unterstützt? → Microsoft Edge → Letzte Version von Chrome → Letzte Version von Firefox → Letzte Version von Safari Wie kann ich einen Kanal einrichten? → https://nextiteration.de/blog/private-kanaele-in-microsoft-teams-einrichten Wie integriere ich Microsoft Teams in Outlook (Win/Mac/Mobile)? → Windows: Das Teams Meeting Add-In wird automatisch mitinstalliert → Mac: Outlook Build 16.24.414.0 oder höher erforderlich (O365 wird von Microsoft empfohlen) → Mobile: Teams Meeting Button verfügbar bei Verwendung der letzten Builds der Outlook iOS/Android App → https://docs.microsoft.com/en-us/microsoftteams/teams-add-in-for-outlook Das Teams Plugin ist unter unseren Bedingungen bekannt launisch. Gemäß Auskunft von Microsoft empfiehlt sich der Umstieg auf O365 Mail, um diese Einschränkungen zu vermeiden. MacOS verfügt nur über Support für Outlook 365 mit Online Mailbox. Was tue ich, wenn die Anwendung bei der Anmeldung abstürzt? → https://technology.gsu.edu/technology-services/it-services/collaboration-tools/microsoft-teams/microsoft-teams-faq Dokumentationen
|
Sv translation | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||
Sv translation | ||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||
Access To Access Microsoft Teams you have to create a user. Since SSO is already implemented, the generic E-Mail-Address can be used to log in with the already established TU-password. You can use Teams via:
Coming changes You can find a Roadmap for further development and upcoming changes via https://tinyurl.com/teamsroadmappreview Upcoming changes
Since the last update, there's the option to try out most of the new features! Simply choose "Settings" → "General" → "Turn on new meeting experience". You can then try the following features:
Further information is available via: Important: If you do not see any changes this can be fixed by signing off and signing back into your Teams-Client. If you prefer to install the new client manually you can find the installer here:: https://statics.teams.cdn.office.net/production-windows-x64/1.3.00.19565/Teams_windows_x64.exe Calendar usage in Teams & Outlook Currently, there are several requests inquiring about the synchronization of calendars between MS Teams and MS Outlook since there is no automatic transfer of scheduled meetings and appointments. Currently, there is no option to enable such a synchronization, a fact that Microsoft has been made aware of. Currently, there is no information available if this function will be implemented in a future update - once there is further information on this topic this FAQ will be updated accordingly to reflect the current state. Workaround: The free E-Mail-Client "eM Client" (Version 8.2 and upwards) supports the synchronized usage for both the calendars in Teams and Outlook and allows the option to create and edit appointments in both calendars at once. The current version of eM-Client can be downloaded cost-free via TU Software on: https://www.it.tuwien.ac.at/services/software/softwarebereitstellung/campussoftware/softwareliste Apps in Teams Teams offers a broad range of Apps for furthering the number of features and functions you can access during your meetings. You can find a short introduction here: Apart from the usual applications like Word, Excel, Forms & Powerpoint which you can add via the "+"-Symbol you can - for example - add features like:
You will find step-for-step instructions on how to use the Apps on their appropriate store pages. Breakout Rooms Breakout rooms are now available to use since the latest update - this feature allows you to create separate rooms within your meeting and to assign participants, for example, to discuss topics in smaller teams. Only the organizer can start a breakout room from within the Teams desktop app. Participants can join and use the breakout rooms from desktop, web, or mobile. To use the new feature, you should make sure that the new meeting experience is enabled (Teams -> Settings -> General -> Check “Turn on new meeting experience”). The organizer can create a new breakout room by pressing the new Button (Directly to the right of the "Raise hand"-Symbol) and choose to allow it to be filled automatically or assign participants manually. In the room settings, you can also configure if you want to allow participants to return to the main meeting by themselves or if you want to do this manually. Further information can be found here: Meeting & Conference-Rooms We expect that in the near future there will be separate licenses to use in meeting- and conference rooms. As long as this feature is not implemented a viable workaround is to create a separate user and assigning it to the conference room in question. This user will have to be invited to all future meetings in this conference room and represents the devices in use in this room. As soon as the appropriate licenses for using conference rooms are available we will notify you in this article. Archiving Teams after finishing a project It is now possible to archive an entire Team-Channel with all its data and set it in a read-only state. A detailed step-by-step instruction on how to do so is available via: Using the Lobby It is now possible to use the Lobby-Feature in your Meetings. To change the Lobby-Settings you simply have to access your "Meeting options" (either via the "Calendar", during the meeting invitation, or during a meeting in the "Show participants" screen), where you can enable different modes on how to enter or bypass the lobby. "Only me" will put all new users into the Lobby by default, enabling the host to select who can join the meeting and who will have to wait. Further information can be found via: Integrating the O365-Calendar in Outlook, Thunderbird, Apple Mail & Co. You can use your Office 365 Calendar in your local E-Mail-Client. To do so you should:
You can now use the ICS-Link to subscribe to your calendar locally Use OneDrive for Business and SharePoint or Stream for meeting recordings Microsoft Team now supports storing your meetings in OneDrive (Business) and Sharepoint in addition to the option to storing it in the Stream. A detailed timetable for the implementation of all the features as well as a manual on how to use this feature is available on: FAQ I can't find one of the Features mentioned in this FAQ, what can I do?→ New or changed features are often hidden until after you log out and then log back in again, whereupon they should show up as described. What should I do if I already connected my private Microsoft Account with my generic TU E-Mail-Address? → Log in by clicking on "Business Account" → We received the wish to use regular phone numbers from within Teams to reach users without Teams capability. This will take an additional license from Microsoft, so we need to know how many people would be interested in that. A current polling can be found at: https://service.it.tuwien.ac.at/wish/home/idea/87/microsoft-teams-besprechung-einwahlnummern/cok As a workaround you can use audio devices, for example, the spiders from Jabra, to directly input a meeting into teams via laptop. It is also possible to have phone calls on Teams by using the Cisco Jabber App for single chats. A way to integrate the Cisco Jabber app to use in meetings is currently being investigated. → The last update introduced the feature to raise your hand during a meeting - to do so simply press the 'hand icon' in the calling bar at the bottom of your screen. How can I control my camera and turn it on or off? → A short introduction on how to use Videos in Microsoft Teams can be found at: https://support.office.com/en-us/article/using-video-in-microsoft-teams-3647fc29-7b92-4c26-8c2d-8a596904cdae?omkt=en-001&ui=en-US&rs=en-001&ad=US Are there keyboard shortcuts available in Teams? → A full overview of all the keyboard shortcuts can be found at: https://support.office.com/en-us/article/keyboard-shortcuts-for-microsoft-teams-2e8e2a70-e8d8-4a19-949b-4c36dd5292d2?ui=en-US&rs=en-US&ad=US One of the most important shortcuts is STRG + SHIFT + X, which vastly increases the size of the input area. How to switch from Skype for Business to Teams? →https://docs.microsoft.com/de-de/MicrosoftTeams/upgrade-start-here How can I turn on notifications for new messages in my Teams and Channels? → Notifications are disabled by default but can be turned on and configured by opening the Menu (Three Dots on the upper right) and clicking on "Channel notifications". Is there a quick start Tutorial available? → https://pulse.microsoft.com/uploads/prod/2020/03/Microsoft_Teams_Quickstart.pdf I have several accounts in Teams since I am a guest or employee somewhere else - how can I switch which one I am using right now? → It is not possible to do so in the web application, you have to sign out and sign in again to use a different account. Using the mobile application, you have to click on the three lines to the upper left and choose "Settings" → "Add Account". After you have done so you can access all the additional accounts by just pressing the three lines and choose your account under "Your orgs". The Teams-App will allow you to switch your account on the upper right (signified by a small dropdown arrow next to your user image), although it may be necessary to restart the application first. How can I directly answer or forward a message in the Desktop-App or while using the browser interface? → Sadly this is not possible to do at the moment, Microsoft is still reviewing the implementation of this feature outside the Mobile Apps. A viable workaround for answering is by using the shortcut SHIFT + > which can be used to quote another message. How can I use Microsoft Forms to create forms and polls? How do I create an anonymous poll? → Forms is an excellent and fast way to create polls in your Team - which is of course also possible to perform in an anonymous way. To add Forms to your team simply press the "+" symbol located at the top of your Team and enter "Forms". Forms is now available to use in your entire Team and can also be used to create real-time polls during your meetings. A step-by-step instruction (also describing how to perform an anonymous poll)
How can I change my Two-Letter-Token? → It's not possible to change it. The icon-image is automatically imported from tiss. How can I change my User Picture? → Click on your current picture in the Teams App / Software and choose the Option "Upload new Picture" to replace your current Icon with a new one.
→ Microsoft Edge → Chrome → Firefox → Safari How to integrate Microsoft Teams in Outlook (Win/Mac/Mobile)? → Windows: The appropriate Add-In is automatically installed → Mac: Outlook Build 16.24.414.0 or higher (O365 recommended by Microsoft) → Mobile: Teams Meeting Button is usable in the latest build of the Outlook iOS/Android App →
The Teams-Plugin is known to be fickle, so Microsoft recommends switching to using a regular O365-E-Mail-Account to avoid strange behavior. macOS only supports Outlook 365 in tandem with the Online Mailbox.
→ https://technology.gsu.edu/technology-services/it-services/collaboration-tools/microsoft-teams/microsoft-teams-faq |