Welcome to Distance Teaching Good Practice

In this space we present tools and practical examples for Distance Teaching / Online Teaching and also collect contributions from lecturers of the TU Vienna. Use this area to share your experiences with colleagues and to collect your own suggestions for the design of your courses.

Distance Learning Blog

Innerhalb des eTUcation-Projekts veranstaltet das Team des Fachbereichs Digital Teaching and Learning am 11. Mai 2022 das Webinar „Automatisiertes Testen und Üben – Beispiele aus der Lehrpraxis“ unter dem Motto „Lehrende helfen Lehrenden“. Wollen auch Sie Übungen und Prüfungen für Ihre Lehrveranstaltung automatisieren? Dann sind Sie bei dem Webinar „Automatisiertes Testen und Üben – Beispiele aus der Lehrpraxis“ richtig!…

more Blog-Entrys

Distance Learning conceptual proposals

You are looking for specific proposals for the digitization of your LVA?

Or are you simply looking for ideas for new teaching/learning scenarios to expand your existing teaching practice?

Here you will find what you are looking for!

Webinars for teachers

Experts of the Distance Learning Team discuss in different online sessions current topics of distance learning at the TU Vienna. NEW TOPICS AND DATES!

Location: all webinars via zoom  (ID: 689-079-407, Link für App/Client, Link für Webbrowser)

  • Fr, 3.04 10:00-11:00 "Distance Learning mit TUWEL" (Keine Aufnahme)
  • Mi, 15.04 10:00-11:00 "Distance Learning mit TUWEL" (Keine Aufnahme)
  • Mi, 29.04. 17:00-18:00  „Empfehlungen zu (Online) Prüfungen an der TU Wien“ (Aufnahmen)
  • Mo, 04.05. 17:00-18:00  „Distance Learning mit Webconferencing-Tools – Chancen und Stolpersteine” (Video 1, Folie 1, Video 2, Folie 2)
  • Di, 12.05. 17:00-18:00  „Wirkungsvolle Videos im Distance Learning“ (Video 1, Folie 1, Literaturlink, Video 2, Folie 2)
  • Di, 19.05. 17:00-18:00  „Infosession und Q&A: Präsenzprüfungen an der TU Wien" (Keine Aufnahme)
  • Mi, 27.05. 17:00-18:00  „Distance Learning: Sind Ihre Studierenden noch dabei? Aktivität, Motivation und Feedback” (Video 1, Video 2, Folien 2)

Additional links & literature






  • No labels